Hyvinvointi

Tänä lukuvuonna 2024-2025 lukiossamme keskitytään vahvistamaan sekä hyvinvointitaitoja että oppimisen tukea. Opetushallituksen myöntämän hankeavustuksen avulla voimme syventää opiskelijoiden hyvinvointitaitoja positiivisen pedagogiikan menetelmin. Positive Education Oy:n asiantuntijat kouluttavat opettajiamme laaja-alaisten hyvinvointitaitojen, positiivisen psykologian ja pedagogiikan osa-alueilla. Hyvinvointitaitoja opetetaan erityisesti ensimmäisen vuosikurssin opiskelijoille. Lisäksi aineenopettajien työn tueksi pyritään kehittämään lisää toimivia malleja erityisopettajan johdolla. Tämä hanke kokonaisuudessaan tähtää opiskelijoiden itsetuntemuksen ja hyvinvoinnin parantamiseen, mikä tukee heidän opintojensa sujuvaa etenemistä.

Hankkeen toteutuksesta vastaavat:

Linda Kuusjärvi, erityisopettaja, hanketyöntekijä

Pia Viljanen, kouluttaja, Positive Education Oy

Jaana Ronkainen-Salminen, kouluttaja, Positive Education Oy

Susanna Heikari, kouluttaja, Positive Education Oy

Lisäksi hankkeen toteutusta tukevat lukiossamme rehtori Anna Korkama, erityisopettaja Päivi Poutiainen sekä Tuen tiimi.

Kuva on koristekuva.